Nyheter

Porttelefon display frusen

Hej!

Porttelefons-displayen har frusit, och går för närvarande inte att använda.

Problemet kommer åtgärdas imorgon eftermiddag.

Mvh. Styelsen

Elpriser i våra laddstolpar

 
 
Vi har haft samma elpris på våra laddstolpar sedan starten, sedan dess har priserna på el höjts rätt mycket.
Vi därför justerat elpriset på laddstolparna till det faktiska pris föreningen betalar med det påslag som KGK tar. Vi kommer fortsättningsvis att justera elpriserna så att de följer prisutvecklingen.
 
Hälsningar Styrelsen
 

Dörren till cykelrummet

Hej,

Ett förslag om att installera en uppställningsanordning på dörren till cykelrummet togs upp på årsstämman. Vi har förståelse för önskemålet, men styrelsen har beslutat att inte gå vidare med detta. Skälet är att styrelsen bedömer att risken är stor att dörren lämnas öppen, vilket i sin tur kan ge obehöriga tillträde till fastigheten. Med tanke på tidigare inbrottsförsök vill styrelsen inte ta den risken.

Nya utemöbler

Hej!

Nu har vi nya utemöbler på grillplatsen. Alla är välkomna och självklart hjälps vi åt att hålla rent och snyggt.

Mvh Styrelsen.

Påminnelseavgifter

Hej,

Föreningens förvaltare Nabo har sedan en tid tillbaka gjort om rutinen kring påminnelseavgifter för förfallna obetalda avier som vi härmed vill informera om.

Vad innebär detta för dig som medlem/hyresgäst:

  • Påminnelseavgiften läggs på den avi som är försenad, det vill säga att påminnelseavgiften läggs på totalbeloppet på den försenade avin istället för en separat kostnad på kommande avi.
  • Det innebär att ni som medlem/hyresgäst behöver betala påminnelseavgiften på just den specifika ursprungsavin alternativt via påminnelseavin som ni får och beloppet uppdateras i portalen under obetalt belopp. Det innebär att det ska användas samma OCR som ursprungsavi som varit försenad.

Ni kan alltid se ert totala obetalda belopp när ni loggar in på Nabo.se.

Vänligen,
Styrelsen